Z tego co tutaj przeczytałem gra powstaje oparta o gry takie jak Port Royale, PR2, Patrician 1,2,3, AD1602 itp. Jak na razie grałem tylko w Patrician III, niedługo mam zdobyć PR2, ale to nieważne. Tutaj mam kilka pomysłów:
1. Frakcje.
Z tego, co czytałem, w czasach Hanzy istniało kilka potęg, tzn: Hanza, Dania i Anglia (co do tego nie jestem pewien, ale miała największą flotę

, była jeszcze Wenecja na morzu Śródziemnym. Tyle znam, zapewne jeszcze coś w rodzaju Chin, Nowego Świata itd. Proponuję, by gracz wybierał na początku gry, do jakiej frakcji ma należeć. Oczywiście, każda miałaby swoje + i -, np. Dania miałaby silne wojska, ale duże podatki. Kupcy Hanzy mieliby mniejsze podatki, większy dostęp do zasobów, ale nie mieliby tak mocnych statków jak Anglia, itd. (Jakbyście byli zainteresowani, to mogę pomyśleć nad innymi cechami). Kupcy z poszczególnych frakcji mogliby walczyć ze sobą, zatwierdzać sojusze itd. Oczywiście, zamiast frakcji można też zastosować przynależność do tego i tego kraju.
Co o tym myślicie?
2. Badania naukowe
Każdy kupiec mógłby zatrudniać dla siebie kogoś w rodzaju naukowców. Wymyślaliby oni nowe bronie, statki, towary i cholera wie co jeszcze (lekarstwa). Oczywiście, wynalezienie czegoś takiego by trochę trwało, ale przynosiłoby ogromne zyski. Przeciwnik, napadając na statek kupca, który aktualnie miał takie towary mógłby odebrać je mu, i wtedy on mógłby takie rzeczy też produkować.
3. Towary na zamówienie
Szkło, księgi, meble... Ruszcie wyobraźnią
4. Święta, zdarzenia itp.
Proponuję takie samo rozwiązanie jak w Patrician III, tylko trochę bardziej rozwinięte. Święta dla biedaków, klas wyższych itd.
Jak mi coś innego wpadnie do głowy, to napiszę =)